mandag 6. juli 2015

De små øyeblikk

I går regnet det ikke, slik det mer eller mindre har gjort konstant de siste dagene - og slik det gjør i dag òg. Det var ikke særlig sommerlig temperatur, bare 12 grader på det meste, men likevel; et oppløft. Sola kom også fram etter hvert - og da ble det skikkelig fint å være ute i:
Vi fikk snekra på den nye terrassen, malt lekestua, slått noen slag golf og luka ugress. Ikke noe stress, bare trivelige sysler.

Jeg gikk rundt og pusla med både det ene og det andre, og kosa meg virkelig. 

Vi spiste middag på bålplassen - grillet laks, og avslutta ikke dagen ute før rundt midnatt.
Fint å få påbegynt arbeidet med den nye terrassen mot vest, der ettermiddagssola og kveldssola står på. Så får vi bare håpe at været blir av en slik art at vi får brukt den!
Lekestua ble så fin med et strøk maling.
"Bua" skulle etter planen få et strøk maling i dag, men regnværet satte en stopper for det. Får ta det når det blir oppholdsvær. Her har jeg forøvrig laget meg et plantehjørne, av gamle møbler og andre kuriosa.
Ellers registrerer jeg at de fleste plantene i hagen sturer litt. Det er for kaldt og surt, og vi trenger sårt noen skikkelige varme soldager for at blant annet rosene og syrinene skal springe ut. 
Det lille som finnes av andre farger enn grønt, er sommerblomstene i potter og kar på terrassene, men til og med de er mindre frodige enn vanlig. 







Det var i det hele tatt en herlig dag. Fint å ha sønnen hjemme. Til vanlig er det bare meg og gubben som pusler rundt, kjekt å være flere. Og selv om vi jobba, var det arbeid med positivt fortegn - slik arbeid i hagen skal være. Vår hagefilosofi er at hagen skal nytes! Den dagen fokuset på alt som skal gjøres tar over, slik at jeg glemmer å nyte de små øyeblikkene, slutter jeg!

Neste uke kommer resten av familien fra Chicago; yngste og eldste datter med våre to barnebarn. Vi gleder oss ubeskrivelig, alle sammen.

3 kommentarer:

  1. Så fint det ble med nybeisa vegger! Når det gjelder været, så kan vi trøste oss med at blomstringen varer lenge. Det er bare å nyte. Reisadalen, er det oppe i nord? 30 minus kan være en utfordring for flere enn plantene! Du skal se at det eksploderer i hagen bare varmen kommer, slik at du får nok å henge fingrene i :) Så fin kosekrok du har laget deg, med plantebrett og bord i riktig høyde!
    Ønsker deg ei fin uke1

    SvarSlett
  2. Det ser jo riktig fint og frodig ut hos dere selv om sommervarmen har uteblitt. Egentlig tror jeg hele landet nå lengter etter flere sammenhengende dager med skikkelig sommer. Det ser ikke ut til å komme denne uken heller.

    SvarSlett
  3. Det blir så utrolig fint i hagen din og det er veldig kjekt å følge med. Jeg holder på med det motsatte "fjerne en hage" dvs gjøre om en hage.
    Ha en fin uke !

    SvarSlett